irodaköltöztetés

Mióta elindult a januári munkarend, szinte meg sem álltunk a csapattal. Idén lett 25 éves az irodaház, és hát lassacskán kezdenek előjönni az általános hibák, ahogy az ilyenkor lenni szokott.

Egy törött vízcső, egy bekrepált légkondi, vagy eltömődött mosdó. Ez utóbbi igazából elég gyakori, mióta a 6., 7. emelet ki lett adva egy külsős cégnek. Valahogy ők már nem érzik a sajátjuknak az irodaházat, sem a berendezési tárgyakat (nézzük csak meg a konyhát, ugyebár), sem a vizesblokkot.

Akárhogy is, épületüzemeltető dolgozóként ránk hárul az összes ilyen nyűg, amivel a hétköznapi dolgozó szembesül. Még szerencse, hogy maguktól is tudnak telefonálni, ha a mosdóban a csapból visszafelé kezd el bugyogni a víz.

Na de a lényeg, hogy most a jubileumi fennállás évében rövid könnyes búcsú után el fogjuk költöztetni a fiúkat és a lányokat az új irodaházba.

Egyszerűen kellett egy nagyobb hely, mert – szerencsére – bővül a házaló cég. Ez persze nekünk is jó hír, viszont újabb hosszadalmas feladatokkal fog bővülni az így is tetemes listánk. Először is, néznünk kell egy megfelelő céget, aki iroda költöztetéssel foglalkozik. Három előadó teremben van komoly hangtechnika, kábelek, erősítők, projektorok és hozzá több kilométer kábel. Ilyenkor szembesül vele az ember, hogy az évek alatt mennyi minden felhalmozódott. Ezeknek persze a fele, ha nem a háromnegyede felesleges, és lomtár konténerben fogja végezni.

Próbáltam utána informálódni, hogy mi lenne a legmegfelelőbb módja a költözés előkészítésének, mert bár jó pár költözést lezongoráztunk már a fiúkkal, de mostanában kiemelt figyelemmel kísérik, hogy minél hatékonyabbak legyünk, ami a mozgatott bútorokat, és feleslegessé vált – később kidobásra ítélt – berendezéseket illeti. A kis irodaházzal két évvel ezelőtt jól ráfaragtunk, így hát most emiatt kaptunk ilyen kiemelt figyelmet.

Akárhogyan is, egy jó csapattal szerintem gond nélkül meg tudjuk oldani a helyzetet. A kiszemelt cég weblapján a költöztetés árak szekció alatt is nagyon tetszik, hogy a táblázatos rész nagyon jól átlátható. Ez fontos, mert hát előbb-utóbb a kis főnökömnek is meg kell majd mutatnom a vég-kalkulációt és akkor jól fog jönni, hogy ennyire kompakt formában tudom neki prezentálni a végösszegeket is.

Ezek mellett is majd részletes listát kell készítenem azokról a szabványos és kevésbé-szabványos bútorokról, amiket külön kiemelt óvatossággal kell szállítani, valamint térképet is kell szereznem az elrendezés utolsó állásáról. A dokumentációs osztályon ezeket mindig el szokták keverni, de végülis a két évvel ezelőtti régi térkép-vázlat is megfelelő lehet, amit az egyik kollégám őrizget pdf formátumban a számítógépén. Akárhogyan is, de másfél hónapunk van a felkészülésre, aminek igazából elégnek kell lennie. Ha még időben szólok az embereimnek, egy hét alatt előkészülünk a szükséges dolgokkal, hogy zöld utat kapjunk.

Kíváncsian várom hát, hogy a nyugdíjazás előtt még ezt az utolsó munkát hogyan fogjuk keresztülvinni.